Campagnemateriaal: Bladwijzer Dikkedarmkanker: de stoelgangtest. Wij doen het. En wat doe jij?

Op de bladwijzer lees je de basisinformatie over het bevolkingsonderzoek naar dikkedarmkanker. Het campagnebeeld, de slogan 'De stoelgangtest. Wij doen het. En wat doe jij?' en de verwijzing naar www.bevolkingsonderzoek.be herinneren aan het belang van een vroege opsporing van de ziekte.

De bladwijzer is 15 cm x 6 cm groot.

Voor wie?

Mannen en vrouwen van 50 tot en met 74 jaar, de doelgroep van het bevolkingsonderzoek naar dikkedarmkanker

Wie kan met dit materiaal aan de slag?

Gemeenten, OCMW’s, lokale dienstencentra, huisartsen, apothekers, welzijnsorganisaties, verenigingen…

Waarom?

Elk jaar krijgen meer dan 5.000 mensen in Vlaanderen dikkedarmkanker. Jaarlijks sterven er ongeveer 1.750 mensen aan. Met het bevolkingsonderzoek naar dikkedarmkanker zouden we in Vlaanderen tot 400 sterfgevallen per jaar kunnen voorkomen. Door de kanker vroeg op te sporen, geneest 95% van de patiënten. Met de bladwijzer van het Centrum voor Kankeropsporing zet je het bevolkingsonderzoek in de kijker.

← Vorige

 

Logo regio's in kaart

Postcode

 

Logo Antwerpen