Gedrukt promotiemateriaal: Campagne 4 voor 12

De campagne 4voor12 (ontwikkeld door Te Gek!? en het VLESP) vraagt aandacht voor 4 signalen die aantonen dat iemand niet goed in zijn vel zit. Het doel van de campagne is de brede bevolking sensibiliseren om alert te zijn voor signalen van psychische kwetsbaarheid en ermee aan de slag te gaan. Op die manier willen we mensen aanmoedigen om er te zijn voor elkaar en psychische problemen sneller op te merken. Zo hopen we mensen sneller toe te leiden tot de juiste hulp zodat ernstige psychische problemen vermeden kunnen worden.  

Meer info over deze campagne, getuigenissen, de campagnespot, … vind je op www.4voor12.be.

Op de affiche staan de 4 signalen vermeld.

Voor wie?

Algemene bevolking

Wie kan dit materiaal bestellen?

Lokale besturen, OCMW’s, wijkgezondheidscentra, huisartsen, apothekers, scholen, CLB’s, bedrijven, …

Waarom? 

Eén op drie mensen krijgt in zijn of haar leven te maken met een psychisch probleem. Dit kan verschillende vormen aannemen: slapeloosheid, depressie, zelfmoordgedachten, psychose … Daarnaast geeft één op vier mensen aan dat ze zich niet goed in hun vel voelen.

Toch is praten over psychische kwetsbaarheid nog steeds een taboe in Vlaanderen. Bijna 60% van wie psychische problemen heeft, praat er niet over en zoekt geen hulp. Het is dan ook belangrijk dat we alert zijn voor signalen die aantonen dat het mogelijks niet goed gaat met iemand. Het is nog niet te laat, maar het is wel 4 voor 12. Met de campagne willen de organisatoren duidelijk maken dat iedereen hier een rol in kan spelen.

← Vorige

 

Logo regio's in kaart

Postcode

 

Logo Antwerpen